Page 10 - #namarszałkowskiej
P. 10
o pracy z młodzieżą, nie mogę pominąć 16. Jakie są Pana zainteresowania na
indywidualnego nauczania. Było to dla emeryturze?
mnie głębokie doświadczenie zetknięcia
się z młodymi ludźmi często dotkniętymi Zawsze sądziłem, że życie na emerytu-
naprawdę dużym cierpieniem. rze płynie wolno i beztrosko (śmiech). Ale
tak nie jest. Pojawiają się choroby, ko-
15. Jakie są Pana wspomnienia z pracy nieczność kontaktu ze służbą zdrowia oraz
jako wychowawcy? obowiązki wobec coraz starszych rodzi-
ców. Pojawia się również wnuczka, która
Starałem się w pracy ze swoją klasą
jest największą radością dziadka. Co do
wprowadzić zasadę szczerości i wzajemnej
moich zainteresowań, to nadrabiam czyta-
dyskrecji. Sprawy klasy powinny być ta-
nie książek, i zwiedzanie kraju, na co nig-
jemnicą dla otoczenia. Zasada wzajemnego
dy nie było czasu. Działam też w różnych
zaufania umożliwiała szczere przedstawie-
organizacjach, a ostatnio zacząłem pisać
nie problemów. A problemy te były różne.
genealogię mojej rodziny.
Najczęściej dotyczyły nauki, zachowania,
ale i różnych tragedii rodzinnych np.
17. Czego życzyłby Pan obecnym uczniom
śmierci, sieroctwa, nawet myśli samobój-
naszej szkoły?
czych, ciężkiej sytuacji materialnej, nie-
planowanej ciąży i szeregu innych bardzo Przede wszystkim dobrego zdrowia
ważkich spraw. Szczerość zwykle kończy- i sił do nauki. Jeśli to możliwe – systema-
ła się w momencie ucieczek ze szkoły. tyczności i unikania nieobecności w szkole
Dużym przeżyciem były też dla mnie oraz zdobycia jak największej wiedzy
wycieczki szkolne, na których z reguły nie i kompetencji do realizacji wszystkich za-
spałem mimo bardzo miłej atmosfery. mierzeń życiowych.
Współpraca z rodzicami układała się Dziękujemy za rozmowę.
zwykle poprawnie.
Z dr Jackiem Beutlichem rozmawiali Julia Nosal i Wojtek Graczyk