Page 8 - na marszałkowskiej
P. 8
Wywiad z panią Emilią Mendak
9. Jakie są największe osiągnięcia pani uczniów w zakresie ekonomii?
Przez wiele lat uczyłam przedmiotów zawodowych ekonomicznych: rachunkowości
i pracowni ekonomicznej. Największym osiągnięciem dla mnie jest to, że uczniowie
lubili rachunkowość i wielu z nich jest dzisiaj księgowymi, niektórzy są już nawet
głównymi księgowymi czy biegłymi rewidentami.
Jeżeli chodzi o konkursy, to najbardziej cenię te, w których można wykazać się
postawą przedsiębiorczą, kreatywnością, a nie tylko wiedzą.
Moi uczniowie zdobyli I miejsce w ogólnopolskim konkursie NBP na projekt
kampanii społecznej „Sprawdź, zanim podpiszesz”, wyróżnienie w ogólnopolskim
konkursie „Na spot reklamowy NBP”, I miejsce w ogólnopolskim konkursie na „Plan
promocji monet kolekcjonerskich NBP-WOŚP”, III miejsce w ogólnopolskim
konkursie „YOUNG MANAGER” (organizator: CEMS Szkoła Główna Handlowa
w Warszawie), III miejsce w ogólnopolskim konkursie „Moje Finanse” i w wielu
innych konkursach.
Bardziej jednak niż na udziale w konkursach zależy mi, aby uczniowie brali udział
w projektach edukacyjnych. To jest prawdziwa kopalnia umiejętności, nauki
budowania motywacji, stawiania sobie celów i dążenia do ich realizacji. Nie ma
lepszej szkoły planowania, organizacji pracy, budowania poczucia własnej wartości.
Jestem autorką wielu projektów dla uczniów, które zdobywały nagrody – np.
„PrzeŚledź Poznań”, który prezentowany był na forum projektów w Brukseli,
projektu „Inwazja ekonomistów na Grunwald” (nagroda NBP za najlepszy projekt
własny w Polsce), projektu „Po co nam ta ekonomia”, realizowanego we współpracy
z Uniwersytetem Ekonomicznym, także nagrodzonego przez NBP jako najlepszy
projekt edukacji ekonomicznej w Polsce, projektu „Przedsiębiorczość = sukces”
i wielu innych.
Prowadzę też zajęcia w wielu projektach zewnętrznych, które kształtują umiejętności
przedsiębiorcze. Najlepiej wspominam Projekt Innowacyjny „Wyobraź sobie firmę”,
oparty na grach RPG – jako Mistrz Gry sama dużo się nauczyłam podczas jego
realizacji, ponieważ tak naprawdę udział w projektach rozwija nie tylko uczniów, ale
także nauczycieli.