Page 8 - na marszałkowskiej
P. 8

Wywiad z panią Emilią Mendak




                   9.  Jakie są największe osiągnięcia pani uczniów w zakresie ekonomii?
                      Przez  wiele  lat  uczyłam  przedmiotów  zawodowych  ekonomicznych:  rachunkowości

                      i pracowni ekonomicznej. Największym osiągnięciem dla mnie jest to, że uczniowie

                      lubili  rachunkowość  i  wielu  z  nich  jest  dzisiaj  księgowymi,  niektórzy  są  już  nawet
                      głównymi księgowymi czy biegłymi rewidentami.

                      Jeżeli  chodzi  o  konkursy,  to  najbardziej  cenię  te,  w  których  można  wykazać  się
                      postawą przedsiębiorczą, kreatywnością, a nie tylko wiedzą.

                      Moi  uczniowie  zdobyli  I  miejsce  w  ogólnopolskim  konkursie  NBP  na  projekt
                      kampanii  społecznej  „Sprawdź,  zanim  podpiszesz”,  wyróżnienie  w  ogólnopolskim

                      konkursie „Na spot reklamowy NBP”, I miejsce w ogólnopolskim konkursie na „Plan

                      promocji  monet  kolekcjonerskich  NBP-WOŚP”,  III  miejsce  w  ogólnopolskim
                      konkursie  „YOUNG  MANAGER”  (organizator:  CEMS  Szkoła  Główna  Handlowa

                      w Warszawie),  III  miejsce  w  ogólnopolskim  konkursie  „Moje  Finanse”  i  w  wielu
                      innych konkursach.

                      Bardziej jednak niż na  udziale w konkursach zależy mi, aby uczniowie brali udział

                      w projektach  edukacyjnych.  To  jest  prawdziwa  kopalnia  umiejętności,  nauki
                      budowania  motywacji,  stawiania  sobie  celów  i  dążenia  do  ich  realizacji.  Nie  ma

                      lepszej szkoły planowania, organizacji pracy, budowania poczucia własnej wartości.
                      Jestem  autorką  wielu  projektów  dla  uczniów,  które  zdobywały  nagrody  –  np.

                      „PrzeŚledź  Poznań”,  który  prezentowany  był  na  forum  projektów  w  Brukseli,

                      projektu  „Inwazja  ekonomistów  na  Grunwald”  (nagroda  NBP  za  najlepszy  projekt
                      własny w Polsce), projektu „Po co nam ta ekonomia”, realizowanego we współpracy

                      z  Uniwersytetem  Ekonomicznym,  także  nagrodzonego  przez  NBP  jako  najlepszy
                      projekt  edukacji  ekonomicznej  w  Polsce,  projektu  „Przedsiębiorczość  =  sukces”

                      i wielu innych.
                      Prowadzę też zajęcia w wielu projektach zewnętrznych, które kształtują umiejętności

                      przedsiębiorcze. Najlepiej wspominam Projekt Innowacyjny „Wyobraź sobie firmę”,

                      oparty  na  grach  RPG  –  jako  Mistrz  Gry  sama  dużo  się  nauczyłam  podczas  jego
                      realizacji, ponieważ tak naprawdę udział w projektach rozwija nie tylko uczniów, ale

                      także nauczycieli.
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13