Page 9 - #namarszałkowskiej
P. 9

Wywiad z Barbarą Krzyształowską


               w dzisiejszych  czasach  szerzącego  się         pamiętam  i  wspominam  swoją  pierwszą,
               niechlujstwa  językowego  –  nauczyciele         całkowicie  babską,  klasę  wychowawczą,
               poloniści  mają  ważne  zadanie  bogacenia       z którą  zdobywałam  szlify  nauczycielskie
               coraz   bardziej   ubogiego    słownictwa        (w  ubiegłym  roku  na  ulicy  spotkałam

               uczniów.  A  znajomość  historii  polskiej       przewodniczącą:  rzuciłyśmy  się  sobie
               literatury   i   wielkich   dzieł   kultury      w ramiona  z  okrzykiem:  „Lida”  –  „  pani
               europejskiej to przecież wyznacznik bycia        Basia”,     po     czym      opowieściom

               człowiekiem cywilizowanym.                       i wspomnieniom  nie  było  końca).  Nie
                                                                zapomnę      też   niespodzianki,    którą
                   Jaki jest stosunek uczniów do języka
                                                                uczniowie jednej z klas zrobili mi w Prima
                   polskiego (uzus)?
                                                                Aprilis.    Na      poprzedniej      lekcji

               Bardzo  różny.  Czasem  odnoszę  wrażenie,       rozmawialiśmy  o  gwarze  poznańskiej,
               że  dla  niektórych  jest  to  zło  konieczne,   ponieważ okazało się, że wszyscy świetnie
               jakieś  (mówiąc  kolokwialnie)  bzdety           ją znają, skwitowałam to stwierdzeniem, że

               o nudnych,     oderwanych       od     ich       są  z  nich  „poznańskie  pyry”.  Następnego
               rzeczywistości   tekstach   i   kwestiach.       dnia  pod  salą  lekcyjną,  zamiast  uczniów,
               Czasem  nawet  ich  rozumiem,  omawiając         stały  ustawione  w  parach  dorodne
               dawne  teksty  (uzus:  poezja  barokowa  czy     ziemniaki  z  wbitymi  na  wykałaczkach
               problemy    bohaterów     romantycznych).        nazwiskami.         Mogłam         wpisać

               Naprawdę  czytających  lektury  też  można       nieobecność???
               policzyć  na  palcach  (te  zbawienne
                                                                    Czego     chciałaby    Pani    życzyć
               streszczenia)  –  na  szczęście  w  każdym
                                                                    uczniom?
               kolejnym  roczniku  znajdujemy  wśród

               przyszłych  ekonomistów,  specjalistów  od       Czego życzę uczniom? Zawsze wszystkim
               reklamy,       organizatorów       imprez        –  nawet  tym,  którzy  mnie  irytują  –
               turystycznych,  a  nawet  informatyków,          powodzenia,       niepoddawania        się
               takich,  którzy  język  polski  lubią  –         przeciwnościom      i     podążania     za

               niektórzy        chętnie       uczestniczą       marzeniami. Wasze życie jest w Waszych
               w konkursach     polonistycznych    (uzus:       rękach. Ważne, by wybory były właściwe.
               udział  w  pozaszkolnych  konkursach  na
               pisanie      pracy     literackiej     czy

               recytatorskich).

                   Jakie      ma       Pani      ciekawe
                   przygody/wspomnienia z tej szkoły?


               Jak  już  mówiłam,  pracuję  tu  od  zawsze,
               więc wspomnień jest mnóstwo i nie sposób
               wskazać  tych  najciekawszych.  Najlepiej
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14